Klargjør siden...
Ságat

Luftfartstilsynet

Langt fra prinsippfast i håndteringen av russiske flyselskaper

I 2016 er gjennomført seks meget suksessrike krabbecharter fra Lakselv til Incheon i Sør-Korea. Nå er det foreløpig slutt etter at Luftfartstilsynet har nektet Aviastar videre tillatelser med begrunnelsen at russiske myndigheter på sin side nekter norske flyselskap å bruke russisk luftrom på sin vei til det enorme asiatiske markedet. Aircontact, som klager på vegne av Aviastar, opplyser i klagen at de «har blitt fortalt at et svar fra russisk side om gjensidig behandling av norske cargoflyselskaper ikke vil komme. Vi har også blitt fortalt at rettigheter for vestlige flyselskaper ikke vil bli gitt for overflyging av Russland.»
 Foto: Marius Thorsen

I 2016 er gjennomført seks meget suksessrike krabbecharter fra Lakselv til Incheon i Sør-Korea. Nå er det foreløpig slutt etter at Luftfartstilsynet har nektet Aviastar videre tillatelser med begrunnelsen at russiske myndigheter på sin side nekter norske flyselskap å bruke russisk luftrom på sin vei til det enorme asiatiske markedet. Aircontact, som klager på vegne av Aviastar, opplyser i klagen at de «har blitt fortalt at et svar fra russisk side om gjensidig behandling av norske cargoflyselskaper ikke vil komme. Vi har også blitt fortalt at rettigheter for vestlige flyselskaper ikke vil bli gitt for overflyging av Russland.» Foto: Marius Thorsen

Publisert:

Kjære leser,
ønsker du tilgang til
alt innhold på vår nettside? Klikk her!